10 stycznia 2015

Aloo gobi - kalafior z ziemniakami po indyjsku

     Aloo gobi to po prostu ziemniaki z kalafiorem z dodatkiem indyjskich przypraw - proste wegetariańskie danie wywodzące się z kuchni Indii i Pakistanu. Można je wzbogacić dodając pomidory, tak jak ja to zrobiłam, albo np. groszek lub cebulę.

     Składniki na 2 porcje:
1 niewielki kalafior
2-3 ziemniaki
2 pomidory
2 łyżki garam masala
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka kminu rzymskiego
1 łyżeczka sproszkowanego chilli
szczypta soli
2 łyżki masła ghee lub oleju
natka kolendry
     Kalafior podzielić na różyczki, ziemniaki obrać i pokroić w dość dużą kostkę, pomidory sparzyć, obrać ze skórki i drobno posiekać. Na patelni rozgrzać ghee lub olej, dodać nasiona kminu i poczekać, aż odrobinę zbrązowieją. Następnie dodać pomidory, kurkumę, chilli oraz sól i smażyć przez kilka minut od czasu do czasu mieszając. Dodać ziemniaki i trochę później kalafior (można je wcześniej zblanszować przez ok. 3 minuty - ja tak zrobiłam). Smażyć wszystko razem, aż warzywa zmiękną. Pod koniec dodać garam masala, wszystko dokładnie wymieszać. Posypać posiekaną natką kolendry.

2 komentarze:

  1. uwielbiam, :) a tu prezentuje się przesmacznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że to konkretne danie, w dodatku posiadające nazwę, bo często podobnie przygotowuję kalafiora. Uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń