28 listopada 2014

Śledzie w sosie curry

     Sałatka ze śledzi w sosie curry (Karrysild) jest popularna w Danii, szczególnie jako składnik smorrebrod, czyli duńskich otwartych kanapek. Natknęłam się na wiele przepisów na śledzie w curry, a ten, który zrobiłam jest czymś w rodzaju wersji podstawowej, bez dodatków. Oprócz składników, których użyłam, można też dodać np. pokrojoną świeżą rzodkiewkę, korniszona lub jabłko. Przepis na podstawie publikacji "Skandynawia jest piękna" wydawnictwa Pascal.

     Składniki na 2 porcje:
2 marynowane śledzie
1 jajko ugotowane na twardo
1 niewielka cebula, lub pół dużej
3/4 szklanki majonezu
2 łyżki gęstej śmietany
1 łyżeczka przyprawy curry
sól, pieprz
sok z cytryny
do dekoracji: koperek lub natka pietruszki i jajko na twardo

     Śledzie pokroić na kawałki, jajko na twardo w kosteczkę, a cebulę posiekać. Majonez wymieszać ze śmietaną, dodać curry, doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Śledzie z jajkiem i cebulą przełożyć na talerz, polać to sosem majonezowym i wymieszać. Tak przygotowane śledzie włożyć na kilka godzin do lodówki. Przed podaniem udekorować jajkiem na twardo i natką pietruszki/koperkiem.

2 komentarze:

  1. Trafiłam tu niechcący szukając innej odmiany podania śledzia. Mam swoją ulubioną sałatkę. Zostało mi trochę śledzia i pomyślałam o burakach np. Tak weszłam,czytam dalej. Sałatka ziemniaczana. Jakieś takie moje smaki. Ja np. taką sałatkę,którą często powtarzam to są ziemniaki ugotowane w mundurkach,potem obrane,pokrojone w kostkę. Ogórki kiszone w kosteczkę drobniutką i olbrzymia ilość sosu czosnkowego. Taki dodatek do mięs. Czy kanapek/itd.

    OdpowiedzUsuń