17 grudnia 2013

Rosolli - świąteczna sałatka z Finlandii

     Rosolii to fińska sałatka z buraków podawana w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Bardzo smaczna i prosta w wykonaniu. Opcjonalnie, można dodawać pokrojonego w kostkę marynowanego śledzia - ja z tego zrezygnowałam, za to podałam sałatkę jako dodatek do śledzia właśnie.

     Składniki na 2 porcje:
3 ugotowane buraki
3 ugotowane marchewki
2-3 niewielkie ugotowane ziemniaki
1 cebula
2-3 korniszony
     Na sos:
200 ml gęstej śmietany
łyżeczka soku z buraków (lub wody pozostałej z gotowania buraków)
1 łyżeczka białego octu winnego
pół łyżeczki cukru
sól, biały pieprz

     Ugotowane buraki, marchewki i ziemniaki pokroić w niewielką kostkę. Cebulę posiekać w drobną kosteczkę, podobnie jak korniszony. Wszystko razem wymieszać, doprawić solą i pieprzem do smaku i odstawić do lodówki na kilka godzin lub na całą noc. Wszystkie składniki sosu dokładnie połączyć i tuż przed podaniem wymieszać z sałatką. Można udekorować np. szczypiorkiem lub jajkiem ugotowanym na twardo i pokrojonym na cząstki.

2 komentarze:

  1. Nie znam kompletnie zwyczajów świątecznych z północy, ale taka sałatka to od razu mi się zamarzyła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobnie. Szukam przepisów na buraczaną sałatkę i ten przepis mi się bardzo podoba.:)

    OdpowiedzUsuń