11 listopada 2013

Käsespätzle

     Käsespätzle to rodzaj kluseczek popularnych w południowych Niemczech i Austrii. Powinny być cienkie i podłużne. Są różne sposoby podawania spätzli - najczęściej są zapiekane z serem w piekarniku. Jednak najlepsze jakie jadłam były z takim właśnie pysznym śmietankowo-serowym sosem, posypane uprażoną cebulką. Danie to nie jest może fotogeniczne, ale na pewno bardzo smaczne i sycące.

     Składniki na dwie porcje:
3 jajka
300 g mąki
mleko lub woda (ja dodałam mleko)
1 szklanka śmietanki 30%
200 g różnych serów (startych)
1 cebula
masło
sól

     Jajka i mąkę wymieszać, dodając tyle mleka lub wody, by powstało lejące ciasto trochę gęstsze od ciasta na naleśniki. Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na maśle. Część odłożyć na talerzyk do późniejszego posypania dania. Na patelnię do pozostałej cebuli dodać śmietankę i gotować do czasu, aż sos zgęstnieje. Następnie dorzucić starty ser i mieszać, bo ser nieco się rozpuścił. W międzyczasie zagotować osoloną wodę. Na wrzątek wrzucać spätzle - oryginalnie robi się to za pomocą specjalnej maszynki, ja użyłam durszlaka z dużymi oczkami. Wystarczy nałożyć porcję ciasta do durszlaka i za pomocą łyżki przecierać je wprost do gotującej się wody. Spätzle są gotowe już po chwili od wypłynięcia. Wyjąć je z wody za pomocą łyżki cedzakowej i przełożyć do sosu, wymieszać, ewentualnie doprawić solą i posypać usmażoną cebulką.

2 komentarze: