7 czerwca 2013

Hiszpańska tortilla z grzybami

     Tortilla hiszpańska (nie mylić z popularną meksykańską tortillą, czyli cienkim plackiem z mąki, najczęściej kukurydzianej) to rodzaj omletu z jajek. Klasyczna tortilla, nazywana tortilla de patatas to omlet z ziemniakami i cebulą. Może być podawana jako danie główne albo np. jako element hiszpańskich przekąsek tapas. W celu urozmaicenia tego prostego, ale pysznego dania, można dodać różne dodatki np. grzyby, boczek, albo szynkę. Ja dodałam pieczarki i  w ten sposób powstała tortilla de patatas y setas.

Składniki dla dwóch osób:
4 spore ziemniaki
1 mała cebula
3 jajka
ok. 300 g pieczarek
sól, pieprz
natka pietruszki
masło
olej do smażenia

     Ziemniaki obrać i pokroić np. drobną kostkę, albo w cienkie plasterki. Ja przekroiłam ziemniaki na połówki, po czym pokroiłam je na plasterki. Na patelni rozgrzać olej i smażyć ziemniaki często mieszając, aż zmiękną. Cebulę posiekać, pieczarki obrać, również pokroić na małe kawałki lub plasterki, i podsmażyć razem na maśle. Jajka roztrzepać w misce, dodać sól i pieprz oraz posiekaną natkę pietruszki. Dodać usmażone i odsączone z tłuszczu ziemniaki i pieczarki, wszystko delikatnie wymieszać. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, wlać przygotowaną masę i lekko docisnąć ją do patelni. Smażyć uważając, by się za bardzo nie przypaliła. Gdy od spodu omlet jest już dobrze usmażony, przewrócić go na drugą stronę np. za pomocą talerza, a gdy już będzie dobrze usmażony z dwóch stron, podawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz