28 lutego 2015

Bananowe pancakes

     Szybkie pancakes na śniadanie, polane słodkim syropem klonowym. Przy okazji sposób na wykorzystanie przejrzałych bananów - gdy już zaczynają czernieć i nie wyglądają zbyt apetycznie, można je wykorzystać do zrobienia takich placuszków.

     Składniki na ok. 12 placuszków:
230 g mąki
2 łyżki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
1 dojrzały banan
250 ml mleka
szczypta soli
2 łyżki masła
olej do smażenia

     W misce wymieszać przesianą mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól. W osobnej misce dokładnie rozgnieść banana. Masło roztopić. Do papki z banana dodać jajko i mleko, wymieszać. Następnie mokre składniki wlać do miski z suchymi składnikami, dodając masło. Wszystko razem wymieszać. Na patelni rozgrzać olej i nakładać placki, usmażyć z obu stron. Można podawać polane syropem klonowym (tak będzie najbardziej po amerykańsku), z owocami czy z bitą śmietaną.

4 komentarze:

  1. po co tyle proszku do pieczenia??? toż to będzie zgrzytać w zębach...

    OdpowiedzUsuń
  2. W USA nikt by tego nie robił według takiego przepisu , to za trudne. Kiedyś miałem proszek ze stanów trzeba było dodać mleko i wodę , potem wprowadzili uproszczenie już tylko wodę i można smażyć placki. Następnie otrzymałem od znajomych tłuszcz w sprayu - istotne uproszczenie prawda ? Do tego gotowy sos klonowy .
    Nas to może śmieszyć ale oni naprawdę mają problemy z gotowaniem

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam zapomniałem dodać , mąka oczywiście kukurydziana . Otworzyli u nas w mieście American Pancake bar . Wszedłem i pytam :a z jakiej mąki są placki robione ? Odpowiedź - no ze zwykłej takiej do naleśników . Podziękowałem i wyszedłem ...

    OdpowiedzUsuń